Referendum limitare privilegii parlamentari

Liviu Lucian R.

/ #1349 Va propun inca o petitie

2015-12-10 11:49

1.   Recuperarea prejudiciilor: In toate procesele judiciare in care statul sau persoanele sunt pagubite prin coruptie sau frauda, ascunderea bunurilor produs al infractiunii trebuie sa fie calificata ca infractiune distincta, cum este si spalarea banilor. Astfel cei vinovati nu vor putea scapa cu bunurile obtinute ilegal si vor fi urmariti permanent, chiar si dupa executarea pedepsei, pana cand prejudiciile vor fi recuperate integral – Concret: Va fi organizata o lista de control cu persoanele care au produs prejudicii nerecuperate, Blacklist, care va fi difuzata catre toate.persoanele fizice si juridice ce intra sub incidenta art. 10 din Legea Spalarii Banilor si va fi instituita obligatia sesizarii Parchetului atunci cand beneficiarul real al unei operatiuni este identificat ca fiind una din persoanele din Lista Neagra, astfel incat autoritatile sa poata actiona operativ pentru recuperarea prejudiciilor. Nu este drept ca un infractor sa poata beneficia de produsul infractiunii sale dupa ce a ispasit o treime din pedeapsa, oricare ar fi conexiunile sale politice sau relatiile cu decidentii adminsitratiei centrale sau locale. Confiscarea extinsa nu e deajuns pentru ca recuperarea sa fie completa.

2.   Reprezentativitate: Modificarea urgenta a Constitutiei, precum si a unor legi si regulamente ale parlamentului, guvernului si a legilor electorale pentru alegerile locale si generale. Toate legile si regulamentele care privesc alesii centrali si locali vor fi revizuite pentru a asigura accesul cetatenilor la decizia politica si pentru a creste reprezentativitatea romanilor din afara tarii. Concret – O singura camera a Parlamentului, un ales pentru fiecare 100.000 alegatori romani = 180 parlamentari din tara + 40 parlamentari din afara Romaniei.

3.   Egalitate. Eliminare imunitati si privilegii pentru parlamentari, magistrati, politicieni, demnitari sau alte persoane publice, eliminare cu prioritate pensii speciale parlamentari si functionari parlament. Concret: Alesii nu au imunitate in fata legilor penale iar demnitarii care sunt condamnati pentru fapte de coruptie vor returna banii publici primiti ca angajati ai statului si nu vor mai avea dreptul de a ocupa o pozitie platita din bani publici. Statul va putea recupera banii platiti, astfel incat demnitarii sa fie obligati sa fie onesti si devotati institutiei.

4.   Introducerea suspendarii implicite, Orice demnitar ori functionar declarat incompatibil, in conflict de interese, arestat sau trimis in judecata ramane automat fara legitimatie/ salariu/ telefon/ masina/ calculator/ acces la alte resurse - nu au ce cauta ilegalii in serviciul public. Concret: Un director care a fost arestat si apoi este pus liber nu mai are nici o treaba cu institutia pe care a tradat-o si prejudiciat-o, prin activitatea sa ilegala, chiar daca prin prezumtia de nevinovatie el nu este infractor dovedit, statul trebuie sa aiba dreptul de a-si proteja interesele legitime, suspendand implicit demnitarii anchetati penal.

5.   Rezolvarea incompatibilitatilor si a conflictelor de interese – ANI trebuie sa detina competente de a dispune operativ sechestre pe bunuri si valori daca identifica fapte comise de demnitari, cu impact  negative asupra intereselor legitime ale statului. Concret, daca ANI gaseste un presedinte CJ ca a dat bani sau contracte firmei sale/ apropiatilor sai, ANI trebuie sa poata ingheta conturile persoanelor fizice si juridice implicate in aceasta operatiune si sa poata sechestra bunurile suspecte ca produs infractional. Iar cand cazul va fi solutionat, Justitia va decide confiscarea sau scoaterea de sub sechestru asigurator.

6.   Transparenta: Trebuie informatizat procesul legislativ, care va fi transparent online, alesii vor putea lucra din teritoriu, obligatoriu 6 zile/ saptamana; 48 saptamani/an, transparent; Concret: Daca nu livreaza legile sau contributiile legislative asteptate lunar, alesii practic isi depun mandatul de parlamentar / consilier. Nelivrarea contributiilor la actele normative pe care le au ca sarcina este suficienta pentru incetarea raporturilor de serviciu public.

7.   Economii: Mutarea guvernului de la Palatul Victoria la Palatul Parlamentului si a Presedintiei tot la acest Palat, care va deveni Palatul Romaniei, Aceasta va permite reducerea numărului de functionari de la Guvern/ Parlament/ Presedintie/ SPP/ SGG si va facilita comunicarea si procedul decizional. Concret: Astfel dispare lupta intre “palate” si devine posibila relocarea M.A.E. la fostul sediu, in Piata Victoriei, ocupat de Guvern in prezent, fapt ce va facilita si misiunea Romaniei ca Presedinte al Consiliului Europei in 2019.

8.   Program de reducere a structurilor publice, in toate entitatile care gestiunea resurselor publice: Audit extern obligatoriu, urmat de masuri, reevaluare periodica; depolitizare prin eliminarea conflictelor de interese, a angajatilor neperformanti si a celor toxici; Concret: reducerea cheltuielilor si a aparatului public trebuie sa fie un punct prioritar pe agenda fiecarui demnitar cu salariu mai mare de 6.000 lei. Cine nu se va ingriji de banul public, va trebui sa plece.

9.   Reorganizare: Ceea ce merge bine se dezvolta iar ce merge prost dispare – Romsilva desfiintata si reinfiintata o alta entitate, cu alti oameni fara naravurile padurarilor, ANRP desfiintata si infiintata apoi o agentie care sa recupereze mai intai toti banii si actiunile de la cei care au primit despagubiri frauduloase, apoi sa redea mostenitorilor cee ace li se cuvine; CNADNR sa fie desfiintata pentru ca si-a demonstrat ineficienta, apoi sa fie infiintat Ministerul Lucrarilor Publice, care sa dezvolte si sa administreze infrastructura si cladirile necesare dezvoltarii Romaniei, etc.