Referendum limitare privilegii parlamentari


Musafir

/ #1309

2015-12-02 17:52

pentru o transparenta decizionala, pentru o mai buna administrare a banului public si nu in ultimul rand reducerea cheltuielilor bugetare si o optimizare in ceea ce priveste bugetul de stat. E necesar sa beneficiem de drepturi egale si un trai decent( asa zice Constitutia Romaniei). Nu e posibil ca intr-o tara ce se considera democratica sa existe mai multe legi de pensii, incompatibilitati doar pentru functionarii publici. Prin Legea 188/1999 functionarilor publici li s-a luat dreptul la un trai decent ( nu au voie sa cumuleze alte venituri dupa orele de program desi salariile lor nu au mai fost indexate cu indicele de inflatie din anul 2008, de pe vremea guvernului Tariceanu). De asemenea functionarii publici nu au voie sa candideze pt Parlamentul Romaniei sau consilieri locali numai daca isi dau demisia din calitatea de functionar public.Sistemul Public de Pensii  reglementat de Legea 263/2010 este o lege perimata si nu reflecta cuantumul muncii unui salariat in functie de anii de contrbutie la bugetul de asigurari sociale. Exista legi speciale pentru oameni " speciali ". Daca vrem sa avem legi speciale trebuie create fonduri speciale. De ce legea pensionarii magistratilor este constitutionala fata de cea a sistemului public de pensii? O alta problema cronica in administratie este lipsa acuta de personal si mai cu seama in casele teritoriale de pensii. Dupa restructurarea de 25% din anul fatidic 2010 nici un Ministru al Muncii nu a facuta o analiza obiectiva in ceea ce priveste volumul de activitate per un functionar public. Vorbim de declinul economic al sistemului de pensii ( sustenabilitatea lui) . Toate tarile trec prin acest declin bugetar dar o analiza swott nici un Guvern fie el de dreapta sau de stanga nu a indraznit sa o faca. Ar fi fost interesant sa vad in programul de guvernare masuri concrete privind cresterea nr. de salariati- ceea ce ar duce la scaderea nr. de someri, cresterea contributiilor la bugetul de stat, cresterea puterii de cumparare si nu in ultimul rand cresterea nivelului de trai. Masuri concrete ar fi si domeniul relatiilor de munca: combaterea muncii la negru, scaderea riscurilor de accidente de munca sau care au legatura cu munca.Ar mai fi si reforma in ceea ce priveste plata muncii, adica salariul. Am creat fel de fel de agentii guvernamentale cu scopul de a crea posturi de Secretari de Stat, directori, etc fara a analiza eficienta lor, si fara a le stabili clar si fara echivoc atributiile si responsabilitatile acestora. Salarizarea in sistemul bugetar trebuie reformat de urgenta, pe principii solide, cum ar fi competenta profesionala si realizarea indicatorilor de performanta specifici fiecarei institutii publice. Nu e posibil ca la ANAF , de exemplu , gradul de colectare sa scada iar conducerea la varf sa beneficieze de salariul nepenalizat, ci tocmai invers beneficiaza de premii si stimulente pentru mediocritate. Exemplele ar putea continua in toate Ministerele si Agentiile Guvernamentale.