Votati pentru mentinerea religiei in scoli
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Votati pentru mentinerea religiei in scoli
Musafir |
#1176 Re:2014-11-20 13:10Nu numai la Biserica pot invata copii religir,dumneavoastra daca sunteti parinte cum educati cop[ii? |
Musafir |
#1177 Material despre Profesorul de Religie...2014-11-20 13:14Profesorul de Religie, un model de conduită pentru „ucenicii“ săi şi un mediator în şcoala în care îşi desfăşoară activitatea…
Moto: Prin diversele mijloace pe care le are la îndemână, Profesorul de religie trebuie să reuşească în demersul lui să înlăture temerile care îi frământă pe adolescenţi: teama de a nu fi luat în seamă, teama de a fi neînţeles, marginalizat, minimalizat şi ironizat, teama de a fi sancţionat pentru neîmplinirea aşteptărilor celor maturi, teama de a nu se cunoaşte destul de bine sau teama de banal sau de obişnuit. Pentru a contura însă la alţii o cultură spirituală solidă, Profesorul de religie trebuie să o deţină el însuşi şi să o practice, devenind astfel un model pentru „ucenicii“ săi… (Fragment dintr-un discurs al Patriarhului Daniel al BOR).
Ştim cu toţii că omul, copilul, este un univers deschis, limitele acestui univers fiind aceleaşi dintotdeauna: abisurile tenebroase ale căderii, ale păcatului şi ale patimilor şi înălţimile sau piscurile senine ale virtuţilor. Păcatele, patimile, ca fiind isbucnirile cele mai violente şi grosiere ale energiilor şi resurselor umane, şi virtuţile, care constituie adevărata vocaţie şi lucrare a omului, au fost aceleaşi de la început, deşi au fost numite diferit. Ceea ce s-a schimbat nu este atât modul lor de desfăşurare, cât mai ales intensitatea şi generalizarea lor – susţine Părintele Ioan Cristinel Teşu, în lucrarea sa „Omul – Taină Teologică„ - apărută la Editura ,,Christiana„ din Bucureşti, în anul 2001.
Când vorbim despre educaţie, nu trebuie să uităm de latura sa religioasă. Scoaterea educaţiei religioase din şcoală şi din societate ar echivala cu imposibilitatea de a primi cuvintele Domnului, cele care, aşa cum spune El, „sunt duh“, adică vii şi, în acelaşi timp, aducătoare de viaţă veşnică. Mai mult, dacă cele învăţate prin ştiinţe sunt temporare, cele învăţate prin educaţie religioasă sunt veşnice, iar eliminarea acesteia înseamnă oprirea accesului la comuniunea în iubire cu Dumnezeu. Fiecare etapă din viaţa unui om are importanţa ei, iar un sistem educativ va fi complet numai atunci când va cuprinde toate formele de informare şi de formare, pentru toate nivelurile de vârstă: preşcolar, şcolar, adolescent, tânăr. Altfel spus, pentru reuşita orei de Religie, sunt necesare o bună cunoaştere a particularităţilor etapelor de dezvoltare psihogenetică şi adaptarea la specificul acestora, aşa cum şi Sf. Ap. Pavel vorbeşte, în Epistola sa către Evrei, despre tratarea diferenţiată a oamenilor în învăţare: „(...) Pentru cei tari trebuie hrană tare, pentru cei mici, lapte. Pentru că oricine se hrăneşte cu lapte este nepriceput în cuvântul dreptăţii, de vreme ce este prunc. Iar hrana tare este pentru cei desăvârşiţi, care au prin obişnuinţă simţurile învăţate să deosebească binele şi răul“. Etapa adolescenţei este una dificilă şi delicată, tinerii fiind preocupaţi îndeosebi de orientarea profesională şi de alegerea unei cariere. De cele mai multe ori, în opţiunile lor, ei se gândesc la o meserie bănoasă, ignorând latura spirituală a vieţii şi importanţa acesteia. O puternică influenţă asupra modului lor de gândire îl are societatea de astăzi, materialistă şi lipsită de sentimentul onoarei, al cinstei, al dreptăţii. Evident, nu le putem contesta dreptul la stabilitate materială, dar misiunea Profesorilor de Religie este să-i înveţe să ceară ajutorul divin pentru dobândirea mai întâi a bunurilor spirituale şi apoi a celor pământeşti. Ca argument, avem versetele din Predica de pe Munte (Matei 6, 33): „Căutaţi mai întâi împărăţia lui Dumnezeu şi dreptatea Lui şi toate acestea se vor adăuga vouă“. Aşadar, ieşit de sub „autoritatea“ familiei, adolescentul, spre deosebire de elevul şcolar, care încearcă să imite comportamentul adulţilor, simte nevoia să fie distinct de ceilalţi, se află într-o continuă şi permanentă căutare, atât de ordin fizic, cât şi spiritual; tânărul se află în căutarea propriei identităţi. Din dorinţa de a fi unic, de a se face remarcat, el acordă o grijă mai mare propriei persoane şi încearcă să se evidenţieze ori de câte ori are prilejul şi ocazia. Pe plan psihologic, apar tensiuni, conflicte, dizarmonii. Fiecare tânăr în parte evoluează într-un anumit mod, sub influenţa unor factori precum anturajul, mediul socio-educaţional etc.
Profesorul de religie - model pentru „ucenicii“ săi şi posibil mediator pentru elevii săi Adolescentul este la vârsta în care începe să se întrebe cine este el şi ce rost are în lume, cine şi ce este Dumnezeu, dacă există viaţă veşnică. În cazul în care profesorul nu aduce argumente solide în sprijinul afirmaţiilor sale şi nu-l tratează pe elev cu respectul cuvenit unui partener egal de dialog, dacă îl ironizează sau îl face să se simtă vinovat, urmarea este catastrofală: pierderea spirituală a acestuia. Ca urmare, adolescentul nu va mai fi preocupat de ora de Religie, considerând-o prea moralizatoare, şi va căuta alţi profesori deschişi la dialog. Problema este că unora dintre dascălii formaţi în perioada „materialismului dialectic şi ştiinţific“ le lipseşte calitatea de bază: credinţa. Vorbind despre acest lucru, nu putem să nu subliniem că, pentru a contura la alţii o cultură spirituală solidă, Profesorul de religie trebuie să o deţină el însuşi şi să o practice, devenind, astfel, un model pentru „ucenicii“ săi. Astfel, este imperios necesar să-l determinăm pe tânăr să ia atitudine faţă de religie, să nu rămână într-o stare de apatie şi indiferenţă la ceea ce se întâmplă în jurul său, să-i descoperim exemple morale şi un sistem de valori sănătos, pentru a nu mai fi tentat să aleagă din exemplele negative despre care citeşte în reviste/ziare sau pe care le vede la televizor sau în anumite medii. Având în vedere misiunea Profesorului de religie, acesta joacă un rol de maximă importanţă în formarea unei personalităţi armonioase a elevilor, prin atitudinile sale pozitive şi benefice, luminoase, prin încrederea acordată, îngăduinţa, toleranţa, îmbinată cu fermitatea, dialogul deschis şi prin acţiunile desfăşurate. El îşi poate pune amprenta pe cristalizarea şi cizelarea personalităţii tânărului, pentru că este alături de acesta, ca factor educativ, din copilărie şi până la sfârşitul adolescenţei.
Metode pentru înlăturarea temerilor adolescentului Împlinirea orei de Religie depinde de strategia didactică aleasă de profesor pentru a-l determina pe adolescent să-şi deschidă sufletul, de tipul de relaţie stabilit cu elevul şi cu întreaga clasă, astfel încât dascălul să aibă sentimentul împlinirii sufleteşti şi satisfacţiei profesionale. În această perioadă a vieţii tinerilor, Profesorul de religie îi poate pierde sau câştiga, prin credinţa pe care le-o insuflă. Rolul său, de îndrumător de suflete, de mediator în viaţa sa tumultuoasă, plină de întrebări, dileme şi angoase existenţiale, chiar şi în momente de criză şi tulburări de comportament sau personalitate, este asemenea celui al preotului, iar a doua sa Biserică o constituie Şcoala, unde încearcă să-L aducă pe Dumnezeu. Pentru aceasta, atitudinea faţă de elevi nu trebuie să fie una extremă: abandon şi neimplicare sau, dimpotrivă, exagerare în îndrumare. Profesorii de religie trebuie să reuşească în demersul lor de a înlătura temerile care apar la adolescenţi: - teama de a nu fi luat în seamă - prin angajarea elevului în îndeplinirea unor sarcini cu valoare socială, responsabilizându-l în acest fel; sprijinirea iniţiativelor acestuia; - teama de a fi neînţeles, marginalizat, minimalizat şi ironizat - prin înţelegerea lui, asigurarea unor condiţii prielnice de dialog, asigurarea confidenţialităţii; - teama de a fi sancţionat pentru neîmplinirea aşteptărilor celor maturi - prin tact, răbdare, îngăduinţă, intervenţii delicate, de fineţe, aşa încât tânărul să nu se simtă lezat; - teama de a nu se cunoaşte destul de bine - prin oferirea modalităţilor de autocunoaştere şi confruntarea propriei imagini despre sine cu alteritatea; - teama de banal sau de obişnuit - prin stimularea creativităţii şi a originalităţii.
Adevărul credinţei este unul absolut şi universal Dacă părinţii elevului de şcoală împărtăşesc această înţelegere şi acest mod de viaţă, cum ar putea dori să ofere copiilor lor altceva? Încă din primele veacuri creştine, Biserica Ortodoxă a afirmat necesitatea transmiterii credinţei la generaţiile următoare, independent de capacitatea lor decizională, practicând botezul pruncilor. Credinţa părinţilor devine automat credinţa copiilor, nu pentru că părinţii doresc îndoctrinarea lor, ci pentru că adevărul credinţei este absolut şi universal. Educaţia religioasă trebuie tratată în acelaşi mod, creând un mediu propice de educaţie în spiritul credinţei împărtăşite de elev şi familia sa, iar nu o variantă diluată de relativismul ateu. Pentru transmiterea corectă a credinţei este însă important şi modul în care aceasta este transmisă. Se vorbeşte mult despre programele şi materialele utilizate, despre bagajul de cunoştinţe ale profesorilor, dar mai puţin despre credinţa profesorului, despre angajarea învăţătorului însuşi în credinţa pe care are misiunea de a o transmite elevilor săi. Cunoaşterea lui Dumnezeu nu se face doar prin citirea scripturilor sau cercetarea dogmelor. A cunoaşte despre Dumnezeu nu este acelaşi lucru cu a-L cunoaşte pe Dumnezeu. Echivalarea acestor două noţiuni este opera versiunii apusene a creştinismului care plasează raţiunea umană drept modul principal de înţelegere a Lui Dumnezeu. În Biserica Ortodoxă, adevărata teologie este cunoaşterea nemijlocită a lui Dumnezeu prin experienţa personală a vieţii în Iisus Hristos. Profesorul, educatorul nu trebuie să fie savant, ci trăitor. Fără această experienţă intimă a lui Dumnezeu, din care izvorăşte dragostea de a o împărtăşi altora, profesorul de religie devine "aramă sunătoare şi chimval răsunător" (Corinteni 13, 1). Orice cuvânt sterp, lipsit de convingerea şi focul credinţei, va cădea ca o sămânţă neroditoare în minţile şi inimile copiilor şi elevilor, care vor rămâne nefolosiţi.
Religia - educaţie pentru veşnicie Educaţia religioasă propune valori constante, revelate, care, odată interiorizate, au şi rolul de a unifica toate valorile cuprinse de conştiinţa omului. Ea este importantă pentru copii şi elevi atât ca sentiment, cât şi ca logică de explicare a lumii. Disciplina religie le oferă copiilor perspectiva comuniunii veşnice cu Dumnezeu şi cu semenii, mai ales că aceştia nu pot înţelege complet un fenomen fără finalitate. Ea le propune modele vii de bunătate şi sfinţenie, necesare în viaţa personală şi comunitară. Educaţia religioasă trebuie asigurată copilului din primii ani de viaţă: "Dacă nu plouă primăvara, degeaba va ploua mai târziu" (Vasile Băncilă, "Iniţierea religioasă a copilului", Editura „Anastasia”, Bucureşti, 1996, p. 21). Nu religia, ci lipsa acesteia este o viaţă artificială pentru copil, deoarece sufletul copilului se înrudeşte structural cu realitatea religioasă: "Adevăr vă spun: Cel ce nu va primi împărăţia lui Dumnezeu ca un copil nu va intra în ea" (Marcu 10, 15). Educaţia religioasă afirmă sufletul copilului şi, în acelaşi timp, îl înalţă prin iubire. Sunt voci care, în numele libertăţii de conştiinţă, susţin cu vehemenţă eliminarea disciplinei religie din şcoală, propunând soluţii "ingenioase": scoaterea din trunchiul comun sau înlocuirea orei de religie cu alte cursuri opţionale. Un astfel de demers ignoră deopotrivă tradiţia şcolii româneşti, practica europeană, dar şi impactul actual al educaţiei religioase asupra elevilor. Disciplina religie propune, nu impune, valori spirituale şi morale ce stau la baza culturii europene şi naţionale, valori la care elevii trebuie să aibă acces în mod liber şi care au un rol formativ deosebit, demonstrat şi de studiile psiho-sociologice în domeniu.
Rolul şi locul Profesorului de religie – unul indispensabil şi absolut necesar Eficienţa orelor de religie din şcoli nu trebuie însă supraestimată. Educaţia religioasă sau, mai corect, creşterea copiilor în duhul credinţei nu trebuie lăsată doar pe seama profesorilor, ci trebuie să fie rezultatul colaborării dintre familie, biserică şi şcoală. Fără aportul şi colaborarea tuturor acestora, riscul alienării copilului de la firul director al Bisericii este agravat într-o societate care a trecut deja într-o nouă eră, catalogată de tot mai mulţi drept postcreştină. Cei şapte ani de acasă îşi găsesc astfel o aplicaţie importantă în transmiterea credinţei. Calitatea spirituală şi duhovnicească a vieţii în sânul familiei, încă din fragedă pruncie, influenţează în mod substanţial direcţia ulterioară a drumului spre Iisus Hristos. O familie care îşi ia în serios rolul de "biserică mică", aşa cum o numeşte Sfântul Ioan Gură de Aur, va facilita integrarea şi creşterea copiilor, a elevilor, în Biserica mare. În mod evident ignorarea acestor îndatoriri părinteşti va da roade pe măsura şi calitatea efortului depus. În contextul actual, rolul Profesorului de religie este dificil, delicat, dar absolut necesar. El trebuie să fie un integrator, moderator şi mediator înţelept, între copil, familie, Biserică şi societate. Misiunea lui nu este uşoară, dar poate fi plină de rod dacă efortul său se va îndrepta nu către prezentarea teoretică şi distantă a unei religii oarecare, ci către transmiterea unui adevăr care transcende raţiunea omenească, un adevăr capabil să transforme orice suflet de copil întru asemănarea cu Creatorul său. "Educaţia religioasă sau, mai corect, creşterea copiilor în duhul credinţei nu trebuie lăsată doar pe seama profesorilor, ci trebuie să fie rezultatul colaborării dintre familie, biserică şi şcoală. Fără aportul, implicarea şi colaborarea tuturor acestora, riscul alienării copilului de la firul director al Bisericii, este agravat într-o societate care a trecut deja într-o nouă eră, catalogată de tot mai mulţi drept postcreştină." (Fragment dintr-un discurs al Patriarhului Daniel al BOR).
Profesorul de religie - un exemplu viu pentru elevi Pe lângă educaţia prin lecţiile predate, elevii au parte şi de exemplul Profesorului, care trebuie să fie întruchiparea celor prezentate de acesta. "Profesorul de religie este şi trebuie să fie un model viu pentru elevi, în sensul seriozităţii, al religiozităţii, al moralităţii şi al pregătirii sale multilaterale. În fond modelul este unul singur, Iisus Hristos, iar noi toţi ceilalţi încercăm să ne modelăm şi să ne lăsăm modelaţi după acest model unic. Religia în şcoală şi Profesorul de religie sunt factori fundamentali de polarizare, de conturare, modelare şi mediere a universului şi mediului uman, de copii şi tineri, aflaţi în formare permanentă şi continuă. O polarizare care nu ascultă de direcţii arbitrare, impuse sau insinuate de anumite interese ale societăţii, ci o ordonare bazală, fundamentală, ontologică, fără de care societatea, în mic sau în mare, îşi pierde sensul axiologic şi reperele ei, esenţiale sau existenţiale…
Stelian Gomboş |
Musafir |
#1178 Re:2014-11-20 13:44 |
Musafir |
#11792014-11-20 14:17Ca exponent al generatiei care nu avea voie sa mearga la biserica cred cu tarie ca tinerii nostri trebuie sa-l cunoasca pe Dumnezeu inainte chiar de-a deslusi alfabetul.Trebuie sa invete sa mearga in viata pe calea lui Dumnezeu,cea a mantuirii,chiar daca aceasta cale este mai grea.Trebuie sa o cunoasca ,sa o accepte si sa o iubeasca. |
Musafir |
#11802014-11-20 14:22Vrem religie in scoli!! |
Musafir |
#11812014-11-20 14:32Copii fara cunostinta de Dumnezeu se pot pierde mult mai usor in valurile vietii si in zilele de azi. Dumnezeu e Calea, Adevarul si Viata oriude ai fi pe pamnat. si samanta trebuie plantat de tanar caci mai apoi pamantul e secetos si nu mai creste ca pe un pamant crud |
eleva, clasa a VI-a |
#1182 CE ESTE RELIGIA?2014-11-20 14:38"Ce este religia? De ce o facem la scoala?" sunt primele intrebari ce-ti pulseaza mintea? Religia nu e doar o materie, este o cale luminoasa de cunoastere... A cui? A Domnului Dumnezeului nostru. Cine este El? El este Cel Atotputernic, Cel Ce este numit Dumnezeul Dragostei, este Prietenul nostru... Este Cel Care cu sufletul Lui fara de pacat ne iubeste pe toti... De ce pe toti? Pentru ca noi suntem creatiile Lui, facuti dupa Chipul Lui sfant. Religia vrea sa te invete sa crezi in El mereu, sa te rogi Lui mereu, sa-i aduci ca jertfa vie o inima, un suflet care iubeste si se raporteaza la El. El e viata! A cui inima? Chiar a ta! Caci daca ii daruim inima noastra El va da frau partii bune a inimii, iar partii rele, ii va pune lanturi de fier. Rezultatul? Un om cu suflet partas din Dumnezeu. El pune in tine lumina milosteniei si a curatiei, iar cu dibacia Lui te face un om de-al Lui, dupa Chipul sufletului Lui. Deci, ce este Religia? Doar o materie "a plictiselii"? Nu! Daca asculti cu atentie vei ajunge sa intelegi si sa iubesti asa cum vrea Domnul... |
Musafir |
#11832014-11-20 14:41Ne-am nascut crestini, sa fim mandri! |
Musafir |
#11842014-11-20 15:01religia trebuie sa ramana in scoli |
Musafir |
#11852014-11-20 15:02Religia ortodoxa este dragoste si lumina, oare de ce sa privam "Scoala" de dragoste si iluminare??? |
Musafir |
#11862014-11-20 15:06Buna ziua Nu se poate ca religia sa nu mai fie predata in scoala...este un bun castigat dupa evenimentele din 1989avem nevoie de credinta avem nevoie de un drum drept intr-o lume tensionata. Trebuie sa distingem binele de rau nu doar cu ajutorul ratiunii ci cu ajutorul ratiunii luminata de credinta. Doamne ajuta! |
Musafir |
#11872014-11-20 15:06Iubiti crestini fara Religie nu exista nimic;Fara ajutorul lui Dumnezeu suntem cineva?Ei bine nu suntem.Fara Religie nu exista dragoste,educatie,bun simt ,ascultare etc.Religia este foarte importanta pentru toate generatiile asa demonstram dragostea fata de semeni si copii nostri.Cu dragoste Geta |
Musafir |
#11882014-11-20 15:10Daca mai scoatem si religia din scoli urmatorul pas care este ? |
Musafir |
#11892014-11-20 15:17deși este absolut necesar, nu este suficient un președinte curat! noi nu avem, din nefericire, în PSD un partid de stânga, ci un partid post-comunist, format adică din jefuitori ai bugetului național și votat din milogii comunismului deveniți acum milogii PSD-ului. susținerea populară largă a PSD-ului pentru că „dă pomeni masei de proști” necesită politicieni de dreapta capabili să explice națiunii de ce sunt toxice „pomenile”. nimeni nu trebuie s-o învinuiască pe „mam'mare” că așteaptă „pomenile electorale”; trebuie să i se explice însă de ce acestea distrug țara. va putea oare iohannis să explice națiunii asta? |
Musafir |
#11902014-11-20 16:00Asa sa ne ajute Dumnezeu!! |
Musafir |
#11912014-11-20 16:06Fara religie suntem ca un trup fără suflet. |
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:21- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
Musafir |
#1193 Re:2014-11-20 16:25Nesimtitule esti un prost rau |
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:25- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:27- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:28- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:29- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:40- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:41- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
Acest articol a fost șters de către administratorul acestui website (Arata detaliile)
2014-11-20 16:49- Date of removal: 2010-05-29
- Motivul eliminării: spam
|
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Suplimentare locuri rezidențiat Farmacie și Medicină Dentară 2024
2354 Creat: 2024-11-18
PEDAGOGII SOLIDARI
649 Creat: 2024-11-23
Lăsați-ne să învățăm! Homeschooling în România
7865 Creat: 2024-10-08
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
17425 Creat: 2023-10-23
PETIȚIE PENTRU REPARAREA TELESCUNULUI VECHI DIN MASIVUL PARÂNG
462 Creat: 2024-09-05
Majorarea indemnizațiilor de handicap – o necesitate imediată!
2693 Creat: 2024-01-29
Scădere prag minim de promovare a examenului de rezidențiat de la 60% la 59%
164 Creat: 2024-11-21
Refacerea referendumului pentru redefinirea familiei
167 Creat: 2024-11-15
Fara camioane in Iasi, intre orele 6:30-8:30 si 16:00-18:00
132 Creat: 2024-11-19
STOP! Reabilitarea infrastructurii rutiere pe coridorul: cartier Tudor Vladimirescu – cartier 22 Decembrie 1989
94 Creat: 2024-11-19
Organizarea sesiunii speciale a examenului de rezidentiat in mai 2025
68 Creat: 2024-11-22
Opriți concedierea asistenților maternali!
317 Creat: 2024-11-13
Petitie pentru Nou-Născuții Vulnerabili: Prelungirea Indemnizației până la 3 Ani
632 Creat: 2024-08-22
no to the death penalty
380 Creat: 2024-11-08
Suplimentare locuri Medicina de Familie - Rezidentiat Medicină 2024
46 Creat: 2024-11-21
Petiție privind atragerea la răspundere în conformitate cu legislația Republicii Moldova a persoanei cu pseudonimul de pe Tiktok ”Ahuevshîi”- în rusă, la moment- ”PERSONALITATEA”
44 Creat: 2024-11-23
Adevăr și respect pentru Biserica Greco-Catolică din România
336 Creat: 2024-11-07
Solicitare pentru revizuirea interdicției de părăsire a incintei școlii
179 Creat: 2024-11-15
ADOPTA UN POM
386 Creat: 2024-07-28
Dreptate pentru Diana Iovanovici Șoșoacă
8760 Creat: 2024-10-07