Interesul public mai presus de gustul publicului

MIOARA GÎRBĂ ȚUȚU

/ #25 TELEVIZIUNEA are un rol deosebit în constituirea codului socio-cultural al individului!

2013-01-27 17:10

În economia viitorului, o economie bazată pe cunoaştere, cea mai importantă problemă de politica internă nu constă în distribuirea averii, ci în distribuirea informaţiilor şi mijloacelor care poduc avere. Valorile fundamentale ale societăţii depind în prezent tot mai mult de modul în care societatea tratează 3 chestiuni: educaţia, comunicarea şi tehnologia informaţiei(inclusiv mass-media.
Cultura mass-media are conţinuturile şi valorile sale, limbajele, structurile şi efectele eispecifice. Ca fenomen cultural integral ea este constituită deopotrivă dintr-o cultură produsă(conţinuturi, structuri de programe, limbaj etc.) cât şi din una trăită. Aportul educativ al mass-media se realizează prin transmiterea neîntreruptă a unui volum mare de informaţii, impunerea de valori, atitudini, modele comportamentale, având, astfel, un rol deosebit în constituirea codului socio-cultural al individului.