Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!


Musafir

/ #50327 Firma avocatului Gheorghe Piperea, suspectată de fraudarea Oltchim?

2017-06-07 14:25

 

Firma avocatului Gheorghe Piperea, suspectată de fraudarea Oltchim

http://infopuls.ro/2017/06/07/firma-avocatului-gheorghe-
7 iunie 2017

BDOBusiness Restructuring SPRL și RomInsolv SPRL, consorţiul de firme conduse de  avocatul Gheorghe Piperea,  angajat pentru reorganizarea şi  redresarea Oltchim este acuzat de fraudarea societăţii. Afirmaţia a fost făcută de liderul PSR Constantin Rotaru într-o cerere depusă la Tribunalul Vâlcea.

Liderul  PSR Constantin Rotaru  a depus  în data de 6 iunie o cerere de intervenţie către Preşedintele Tribunalului Vâlcea prin care solicită respingerea planului de reorganizare al Oltchim de către actualul administrator judiciar  şi anchetarea întregii conduceri pentru slaba administrare, poate chiar frauduloasă a societăţii Oltchim.

Rotaru solicită respingerea planului de organizare al Oltchim în baza art.   92,   punctul   4,   din  Legea   nr.   85/2014  privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă pentru că nu prezintă nicio măsură   de   redresare   a   activității. În acelaşi document, liderul …cere înlocuirea administratorilor speciali şi   împiedicarea privatizării  OLTCHIM SA, în întregime sau pe mai   multe   centre   de   afaceri   distincte,   pentru   motivul   că   administratorii   nu   au capacitatea de a dispune după bunul plac de proprietățile care nu le aparțin.Rotaru susţine că acestea aparţin statului.

D.N.

 Mai jos vă prezentăm acţiunea liderului PSR, Constantin Rotaru

TRIBUNALUL VÂLCEA
Dosar nr. 887/90/2013
Secția a II-a Civilă 

Domnule Președinte,

            Subsemnatul ROTARU CONSTANTIN, domiciliat în Râmnicu Vâlcea, str. General Magheru, nr. 9, bl. F, et. 1, ap. 1, județul Vâlcea, posesor al C.I. seria VX, nr. 477196, CNP 1550723384228, în calitatea mea de cetățean român și, în același timp, de proprietar, împreună cu toți românii, pe tot ce deține Statul Român în proprietate, formulez următoarea

CERERE DE INTERVENȚIE ÎN INTERES PUBLIC ȘI PROPRIU

în Dosarul nr. 887/90/2013, referitor la deschiderea procedurii generale de insolvență a OLTCHIM SA, prin care se urmărește aprobarea unui RAPORT DE REORGANIZARE A ACTIVITĂȚII OLTCHIM SA (în insolvență) propus de Consorțiul de administratori judiciari format din BDOBusiness Restructuring SPRL și RomInsolv SPRL.

Motivele cererii:

  1. OLTCHIM SA este o societate pe acțiuni în care Statul Român, prin Ministerul Economiei, este acționar majoritar cu 54,8062% acțiuni, plus un pachet de 11,3673% acțiuni, deținute de acționari persoane fizice, de care sunt responsabili tot cei care și-au asumat responsabilitatea de a administra treburile Statului Român.
  2. ROMINSOLV SPRL, cu sediul social în București, str. Splaiul Unirii, nr. 223, etaj 3, sector 3, RFO 0122/2006, și BDO BUSINESS RESTRUCTURING SPRL, cu sediul în București, str. Învingătorilor, nr. 24, sector 3, RFO 0239/2006 au calitatea de administrator și nu de proprietar al OLTCHIM SA, ceea ce înseamnă că, la fel ca oricare alt administrator, se pot mândri cu rezultatele obținute sau sunt responsabile de o eventuală administrare incompetentă, iresponsabilă sau, mai rău, frauduloasă.
  3. Timp de 27 de ani, proprietățile Statului/Poporului Român au fost jefuite de cei plătiți să le administreze și, după aceea, înstrăinate fără să aibă calitatea de proprietar. Jaful și înstrăinarea proprietăților Statului Român au fost făcute cu încălcarea oricărei prevederi legale și, mai ales, constituționale. Același scenariu se vrea aplicat și la OLTCHIM SA.
  4. Administratorii, Consiliile de Administrație, Miniștrii și Prim-Miniștrii nu sunt proprietari, Ei sunt administratori. Nu există niciun act normativ care să autorizeze vânzarea proprietăților statului de către administratori, așa cum nicio persoană fizică sau juridică nu poate înstrăina o proprietate fără să facă dovada că este proprietar.

Domnului Președinte al Tribunalului Vâlcea

  1. Este adevărat că Debitorii, pentru recuperarea creanțelor, au capacitatea de valorificare a unor bunuri dar, în cazul de față, Debitorii Oltchimului, care pot hotărâ vânzarea Oltchimului pentru că dețin mai mult de 50% din creanțe, sunt unități, instituții și autorități ale Statului Român, ceea ce înseamnă că, fiind entități ale aceluiași PROPRIETAR, nu mai au acest drept. Și în cazul de față, hotărârea de vânzare trebuie să o ia tot PROPRIETARUL, adică POPORUL ROMÂN.
  2. Contrar a tot ceea ce se vorbește, conform art 102, din Constituția României, a art. 1, pct 5, lit. e, din Legea nr. 90 din 26 03 2001, privind organizarea și funcționarea Guvernului României și a ministerelor – versiunea consolidată la data de 05.01.2017 – care prevede că „funcția de administrare a proprietății statului, prin care se asigură administrarea proprietății publice și private a statului, precum și gestionarea serviciilor pentru care statul este răspunzător” sau a art. 11, lit. m, din aceeași lege în care se arată că Guvernul „asigură administrarea proprietății publice și private a statului”, OLTCHIM SA nu este în proprietatea nici a Guvernului României și, în cazul de față, nici a Ministerului Economiei. OLTCHIM SA este în administrarea Guvernului și a Ministerului Economiei

În altă ordine de idei:

  1. S.C. OLTCHIM S.A a fost o societate foarte profitabilă care asigura o gamă extrem de largă de materiale necesare în activitatea fiecărui român. Se spune că nu există nicio casă în România în care să nu se regăsească cel puțin un material sau un produs realizat în această societate. OLTCHIM SA este o societate ale cărei produse erau foarte căutate pe piața externă și, în plus, a avut o participare substanțială la bugetul local și central.
  2. 2. Cum se face că de la înființarea acestei societăți, OLTCHIM SA a avut o activitate extrem de profitabilă, așa cum arată și Hotărârea Guvernului nr 626/1995 pentru aprobarea listei societăților comerciale care se privatizează, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 190 bis, în data de 21 august 1995 (Anexa 1), la poziția 3323, OLTCHIM SA, în anul bugetar 1994, la o cifră de afaceri de 311.305.074 mii lei realiza un profit de 69.459.219 lei, și, dintr-o dată, această societate nu mai poate fi redresată?
  3. PLANUL DE REORGANIZARE A ACTIVITĂȚII DEBITOAREI S.C. OLTCHIM S.A. propus de Consorțiul de administratori judiciari format din BDO Restructuring SPRL și Rominsolv SPRL nu face nicio vorbire de reorganizare a activității Oltchimului, ceea ce înseamnă că aceste entități și-au propus ca obiectiv eliminarea OLTCHIM SA de pe piață și nu administrarea eficientă a acestei societăți.

Cu siguranță, acesta a fost principalul motiv pentru care judecătorul-sindic nu a aprobat PLANUL DE REORGANIZARE A ACTIVITĂȚII DEBITOAREI OLTCHIM SA.

  1. Cum poate fi administrată profitabil o societate, cum este OLTCHIM SA, în condițiile în care administratorul special al Oltchimului, Stănescu Gh. Nicolae Bogdan Codruț, conform declarației sale de avere din data de 10.05.2017 (Anexa 2), pe parcursul anului 2016, și-a asumat următoarele responsabilități:

Director General DGPAPSE / Consilier strategie Cancelaria BNR;
Administrator Special la:
– OLTCHIM SA Rm. Vâlcea,
– ROMPLUMB SA Baia Mare,
– ARCADIA 2000 SA București,
– HIDROELECTRICA SA / Complexul Energetic Hunedoara;
Membru în Consiliul de Administrație la:
– NUCLEARELECTRICA SA,
– OIL TERMINAL SA Constanța;
Președinte al Consiliului de Administrație la COMPLEXUL ENEGETIC HUNEDOARA;
Reprezentant al Statului la:
– COMPLEXUL ENERGETIC OLTENIA,
– HIDROELECTRICA SA,
– NUCLEARELECTRICA SA.

  1. Înțelegând existența tentației de a obține venituri foarte mari, în cazul de față venituri de peste 500.000 lei/an, totuși trebuie să constatăm că responsabilitățile asumate, pentru a fi duse la bun sfârșit presupun ca ziua de lucru pentru Dl Stănescu Gh. Nicolae Bogdan Codruț ar trebui să aibă peste 150 de ore sau, dacă mai punem și timpul necesar deplasărilor, de peste 200 de ore, ceea ce înseamnă că avem de a face cu o totală lipsă de capacitate, voință și responsabilitate din partea domniei sale a administra profitabil această societate.

În concluzie, solicit următoarele:

            – În conformitate cu art. 92, punctul 4, din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă pentru că nu prezintă nicio măsură de redresare a activități, respingeți PLANUL DE REORGANIZARE A ACTIVITĂȚII DEBITOAREI OLTCHIM SA;

            – Să nu admiteți nicio măsură de vânzare a OLTCHIM SA, în întregime sau pe mai multe centre de afaceri distincte, pentru motivul că administratorii nu au capacitatea de a dispune după bunul plac de proprietățile care nu le aparțin;

– Să dispuneți înlocuirea administratorilor speciali și juridici pentru că în toată această perioadă au demonstrat că nu au nici voința și nici capacitatea necesară redresării OLTCHIM SA;

– Să cereți organelor abilitate să cerceteze cauzele administrării ineficiente și, eventual, frauduloase a OLTCHIM SA.

În drept, art. 61 din Codul de Procedură Civilă din 01.07.2010 – versiune consolidată la data de: 24.03.2017

 06 iunie 2017