Examen National
mdionis |
/ #46102016-06-30 10:061. Patratelul colorat din dreapta (legenda, informatia care ne spune ce marime este reprezentata in grafic) spune ca numarul de elevi se reflecta intr-o caracteristica a coloanei de aceeasi culoare. Care sa fie aceasta caracteristica?! a) inaltimea coloanei (proportionala cu aria ei), masurata pe verticala, asa cum se face in mod traditional de vreo 800 de ani, din vremea lui Nicolas d'Oresme, lucrul pe care ar fi trebuit sa il fi invatat cu totii la scoala la orele de matematica dedicate reprezentarii grafice a obiectelor de interes (functii numerice) b) pozitionarea coloanei in orizontala indicata de abscisa precizata la baza ei. Cine alege varianta b) demonstreaza ca nu a inteles nimic din ceea ce inseamna reprezentare grafica. Nu voi incerca sa explicitez responsabilitatile inerente acestui dat de fapt, constat insa rezultatul.
2. Numarul de elevi care a obtinut o anumita nota la test este o marime definita in mod univoc: ajunge sa numeri lucrarile care au obtinut o anumita nota, rezultatul numararii va fi mereu acelasi (in matematica se spune ca numarul de elevi este o functie bine definita de nota obtinuta). Inversul nu este adevarat: pentru un numar dat de elevi nu se poate asocia de regula in mod univoc o singura valoare a notei obtinute de un grup omogen continand acel numar dat de elevi (deja exista o mare dificultate principiala de a prinde in mod riguros acest mod de interpretare). Pot exista numere carora nu le corespunde niciun grup de elevi cu acel cardinal care sa fi obtinut note egale si pot exista numere de elevi carora le corespund mai multe grupuri de elevi cardinal echivalente care au obtinut aceleasi note (e.g. 3 elevi au obtinut nota 5, 3 elevi au obtinut nota 9 si tot 3 elevi au obtinut nota 10). Nu putem deci desena o astfel de lege de asociatie pe un grafic de functie univoca. Din analiza desenului, rezulta imediat ca exista 3 coloane de inaltime egala (3) si nicio coloana de inaltime 4 sau 8. Asadar inaltimea coloanei nu poate constitui "x-ul" (variabila) vreunei dependente functionale legitime. In cazul nostru, singura variabila legitima care produce o functie univoca este nota obtinuta, iar variabila functional dependenta este numarul de elevi care au obtinut acea nota: aceasta din urma este in mod necesar asociata inaltimii coloanelor.
3. Un grafic al unei functii definite pe un continuu se citeste cu referire la vecinatatea unui punct reprezentativ si de regula e posibil sa pornim analiza plecand de pe axa orizontala sau de pe cea verticala. In cazul nostru, e un grafic discret, cu coloane care nu se poate citi functional incepand de la axa verticala: aceasta ar fi o operatie aproape lipsita de sens fiindca nu se poate avea siguranta evidenta asupra pozitiei si semnificatiei punctului reprezentativ.
4. In fine, textul spune ca este vorba de "repartitia notelor" la un test. Aceasta este o functie de distributie care exprima dependenta intre nota obtinuta (care se pune pe axa orizontala, a variabilei libere) si numarul de elevi care au obtinut acea nota (care se pune pe axa verticala, a variabilei dependente). Niciodata o functie de distributie nu se pune altfel si nici nu poate fi interpretata altfel dintr-un grafic.
In concluzie: Subiectul este foarte clar formulat. Aceasta petitie reprezinta expresia a cat de multe alibiuri/pretexte/scuze isi gasesc copiii si parintii lor pentru esecuri si gravele lor lacune in cultura matematica generala. Daca fiul/fiica mea si-ar permite sa imi spuna ca nu a inteles textul problemei 6, nu i-as cauta nicio scuza ci as cauta sa ii fac cat se poate de clar ca ar fi trebuit sa isi utilizeze mai bine mintea si ca nu e inca timpul pierdut sa se puna cu burta pe carte. Din pacate, deja s-au strans prea multe semnaturi ale rusinii. |
|
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Mariti amenda pentru taierea copacilor din Bucuresti
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Arbitraje corecte pentru Petrolul Ploiești.
1000 Creat: 2025-02-16
O a doua sansa: Gratiere 2025
5246 Creat: 2025-02-03
Mariti amenda pentru taierea copacilor din Bucuresti
2082 Creat: 2024-11-27
Alegeri libere
24737 Creat: 2024-12-06
Poziția Facultăților de Istorie din România față de noile planuri-cadru. Memoriu
7333 Creat: 2025-02-05
Diaspora Unită, fii Român pentru o zii !!!
40 Creat: 2025-02-16
Și eu susțin GEOGRAFIA!
15937 Creat: 2023-05-13
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
18239 Creat: 2023-10-23
Plângere penală împotriva lui Marcel Ciolacu și a membrilor Guvernului României
1054 Creat: 2025-02-03
Susținem democrația! Contestăm anularea alegerilor și îl sprijinim pe Călin Georgescu!
6672 Creat: 2024-12-06
ANULAREA PROPUNERII PRIMARIEI PIATRA-NEAMT PENTRU INTERZICEREA HRANIRII ANIMALELOR STRAZII
17 Creat: 2025-02-16
Reintroducerea trenurilor pentru navetiști
306 Creat: 2025-02-10
Petitie către Curtea Constituțională a României Subiect: Menținerea în cursa prezidențială a domnului Călin Georgescu
29023 Creat: 2024-11-28
Susține Educația Teatrală și disciplina ARTE în licee!🎭
1283 Creat: 2025-02-04
Educație Emoțională în școli
527 Creat: 2025-01-30
JUSTITIE PENTRU LUDMILA IVANOVA
162 Creat: 2025-02-13
Pentru implementarea unor măsuri urgente de siguranță rutieră pe DN7, în zona Școlii și Liceului din comuna Tărtășeşti, Judeţul Dâmbovita
10 Creat: 2025-02-16
Cerem Curții de Justiție a Uniunii Europene și Înaltei Curți de Casație și Justiție a României să se pronunțe față de nulitatea absolută a hotărârii 32 a CCR din data de 06.12.2024
16 Creat: 2025-02-15
Păstrarea a 2 ore în trunchiul comun al limbii moderne 2 la toate filierele
4933 Creat: 2025-02-06
Calin Georgescu Presedinte
1392 Creat: 2024-12-06