S.O.S. familia!


Musafir

/ #459 Nu e doar ''divertisment''

2013-08-17 21:07

Am citit opinii conform carora demersul e unul nepotrivit pentru ca la urma urmei ''e doar o emisiune, poti schimba canalul daca nu iti place; e doar entertainment''. Aici trebuie pusa urmatoarea intrebare: cum s-a schimbat relativ repede mentalitatea atator romani, dintre care unii militeaza astazi pentru ''drepturile'' homosexualilor cu atata convingere?

Putem lua ca punct de referinta o dezbatere din 1999, in cadrul emisiunii Marius Tuca Show (https://www.youtube.com/watch?v=OVcBtMPRfNg), avand ca subiect propunerea de abrogare a Art 200 din Codul Penal, in scopul ''armonizarii cu Europa''- in urma cu doar 14 ani, discursul politic si cel al altor persoane publice era foarte diferit de cel de astazi. Se vorbea (ca si astazi in Republica Moldova) despre modificari impuse de UE si avantajele economice pe care Romania le-ar obtine daca s-ar conforma. Iarasi, nu se punea problema unei modificari radicale de atitudine in societate si a acceptarii prozelitismului. Nu se punea problema legalizarii casatoriilor sau adoptiilor, ba mai mult, se insista ca asa ceva nu se va intampla niciodata in Romania.

In acesti 14 ani nu au avut loc modificari legislative majore care sa intoarca la 180 de grade opinia publica, nici campanii oficiale (din partea guvernantilor), nici descoperiri stiintifice care sa confirme faptul ca homosexualitatea e naturala, innascuta etc. Au avut loc cateva studii contestate, unul chiar recent, carora le gasim hibele daca le luam la puricat; oricum, multi romani, poate din lipsa de timp si de interes, nu se documenteaza in legatura cu ele.

Atunci, cum a fost modificata cu succes perceptia atator romani asupra realitatii? Prin doua metode:

1. Lobby-ul ONG-urilor autohtone (sprijinite de unele straine), dar mai ales al celor straine, plus presiunile din partea UE, pe care in mod normal nu le-ar resimti oamenii neimplicati in politica. Acele campanii au fost limitate ca mijloace si efect pana in ultimii ani, cand au inceput sa devina agresive (amintesc cazul celor 50 de panouri amplasate in 7 orase acum 2 ani, ce infatisau un bebelus identificat drept ''homosexual'', promovand ideea ca orientarea sexuala e innascuta).

2. Mass-media si ''industria entertainment-ului'', cu care au luat contact mult mai multi romani, fiind expusi in mod regulat propagandei subtile prin diverse programe, stiri, filme, seriale si chiar prin muzica. Practic observam cum mentalitatea atator romani se schimba fara sa fie nevoie de o propaganda ostentativa.




Publicitate plătită

Vom expune reclama pentru această petiție în atenția unui număr de 3000 de persoane.

Aflați mai multe informații...