Respingerea Planului Național de Dezvoltare Profesională Continuă a Arhitecților

Comentarii

#808

Un plan de dezvoltare continua ar fi benefic pentru breasla, daca acesta s-ar face intr-un mod coerent si corect. Un sistem de credite, in care poti acumula puncte in urma unor cursuri, care probabil vor fi platite din buzunarele noastre nu mi se pare un sistem just, ci doar o modalitate din care anumiti indivizi vor mai face niste bani. De unde stim ca aceste cursuri vor oferi intr-adevar valoare profesiei? Ca sa nu metionez ca poti acumula credite daca iti faci abonament la o revista... ma face sa ma simt din nou ca in scoala generala cand primeam o nota de zece ca ne cumparam culegerea de probleme la matematica, adica se imita un sistem invechit si mi se pare total neprofional.

(Arad, 2017-09-21)

#849

Poate că există o intenție bună, însă în practică nu se va crește în acest fel calitatea arhitecturii din România, ci doar vor fi împovărați financiar arhitecții și mai mult. Ar fi frumos ca din toți banii adunați din taxe să se organizeze cursuri gratuite, care să nu fie sub nicio formă obligatorii.

(Bucuresti, 2017-09-22)

#860

Prefer sa aleg eu daca vreau sau nu sa urmez anumite traininguri, prezentari, etc.
Prefer sa aleg eu sa fiu mai documentat, sau nu.
Nu vreau sa fiu pus sa aleg intre nu stiu cate cursuri pe care mi le-au ales altii dinainte.
Prefer sa aleg eu ce fac cu profesia mea.
Nu imi place sa hotarasca altii pentru mine sau sa imi arate in ce directie sa ma dezvolt.
De asta semnez petitia.

(Cluj-Napoca, 2017-09-22)

#868

Semnez pentru respingerea planului National de Dezvoltare Profesională Continuă a Arhitecților deoarece nu este cazul să căutăm credite și să
ajungem să nu putem profesa după ce avem 20
de experiență și nu avem noile cursuri cu credite.
Să fim serioși.

(ARAD, 2017-09-23)

#870

pentru că doresc o schimbare radicală... un sistem/ colectiv care să reprezinte această breaslă, să o audă și să se implice în evoluția ei socială, să-i apere drepturile, să elimine semnătura de complezență...

(BUCUREȘTI, 2017-09-23)

#877

Condutorii arhitecti au proiecte mici (categorie de importanta redusa) si nu vad nici o diferentiere a acestui plan de dezvoltare profesionala pt conductori.Pt ce e nevoie de atata pregatire profesionala pt acest gen de investitii?

(Campina, 2017-09-23)

#879

LA MODUL CUM E ORGANIZATA SI SE COMPORTA, OAR NU REPREZINTA ARHITECTII !

(BUCURESTI, 2017-09-23)

#883

Specializarea reală este profesarea zilnică, care menține arhitectul în actualitate cu legislația, normativele, cerințele administrației și desigur ale beneficiarilor. Este de-a dreptul năucitor să limitezi specializarea reală în numele unei ”specializări” de birou, făcută cu firme ”acreditate” OAR.
Cei ce lucrează în domeniu au o luptă continuă cu autoritățile, luptă în care OAR nu sprijină deloc. În schimb decide să limiteze accesul la această profesie, prin astfel de măsuri iraționale.

(Bucuresti, Romania, 2017-09-23)

#887

Este restrictiv și dubios pentru o profesie liberală.

(Pitești, 2017-09-23)

#888

Sunt total de acord !!!

(Arad, 2017-09-23)

#890

OAR nu are autoritatea morală, academică și profesională de a oferi cursuri de pregătire continuă.
OAR administrează Tabloul Național al Arhitecților pentru înscrierea dreptului de semnătură. Semnătura se referă strict la activitatea de proiectare, mai mult, la partea care implică autorizații de construire.
Activitatea colegilor arhitecți care aleg activități exterioare celei de proiectare nu mai este nici dreptul, nici obligația Ordinului.

(Craiova, 2017-09-23)

#893

OAR nu imi reprezintă interesele . Problemele adevarate sunt altele decat cele ale conducerii Oar. Cand am cerut sprijin mi s-a raspuns evaziv si cu sloganuri mincinoase.. etc . Cotizația OAR pentru cei care sunt functionari publici trebuie sa fie 0.

(Bucuresti, 2017-09-24)

#912

Nu sunt de acord cu proiectul PNDPC

(Ploisti, 2017-09-25)

#919

Este absurd acest program!

(Ploiesti, 2017-09-25)

#925

Cred ca Ordinul Arhitectilor nu protejeaza tinerii arhitecti si arhitectii stagiari, consider ca scopul principal al Ordinului in ceea ce priveste tinerii arhitecti este sa ii excluda din aceasta profesie.

(Satu Mare, 2017-09-25)

#926

-

(ploiesti, 2017-09-25)

#931

Nu sunt de acord cu propunerea conducerii OAR.

(Timisoara, 2017-09-25)

#932

Am dat suficiente examene incat sa nu mai fiu dispus a fi reevaluat periodic de catre colegii care ar trebui sa-mi reprezinte doar interesele profesionale. Nu-mi este deloc clar cine are aceasta calitate de a-si evalua colegii cu acelasi drept de semnatura, obtinut in aceleasi conditii printr-un examen statutar.

(Bucuresti, 2017-09-25)

#942

Stimati colegi delegati,
In calitate de membru fondator al OAR si participant activ la dezbaterile din anii 2000 referitoare la Legea profesiei de arhitect, la Codul deontologic al profesiei noastre si la Regulamentul de organizare si functionare al OAR, precum si la cel al Filialei teritoriale Prahova, va rog sa respingeti toate proiectele de modificare a documenelor OAR in vigoare.
Va rog sa fiti foarte atenti la modalitatea, contextul si momentul in care vi se va cere (sau nu) votul!

Salut si sustin initiativa colegului arhitect Octavian Ungureanu.

(PLOIESTI, 2017-09-25)

#950

Nu sunt de acord cu ingradirea tinerilor arhitecti la practicarea profesiei de arhitect pentru care au urmat o facultate, sunt licentiati, si-au urmat stagiatura si au capatat experienta in domeniul proiectarii. Experienta se va acumula in timp prin practicarea profesiei, in functie de tema de proiect, niciun curs nu poate oferi arhitectului ceea ce intalneste pe teren (amplasament, institutiile avizatoare...).

(TARGOVISTE, 2017-09-26)

#976

Desi initiativa are parti bune, este gresit conceputa.

(Boldesti-Scaeni, 2017-09-27)

#989

Dreptul de semnatura este dat prin examenul de licenta. Instruirea se face personal. Poate ca aceste cursuri sa nu se ridice la calitatea necesara, sa fie o pierdere de timp si de bani.

(Bucuresti, 2017-09-28)

#991

Abordarea PNDPC este nefavorabila arhitectilor practicanti, Planul ar trebui sa fie optional si sa creeze avantaje bilaterale - ceea ce acum nu este cazul, existand doar restrictii si penalizari pentru membrii care nu se vor prezenta la sedinte.

(Bucuresti, 2017-09-28)

#1000

Mi se pare că demersul pentru adoptarea PNDPC, deși plecat de la premize corecte, a ajuns într-o zonă greșită și mai trebuie dezbătut în interiorul breslei până capătă o formă agreată de majoritatea arhitecților din OAR.

(București, 2017-09-28)