DICULOIU SI MINCIUNA (a declarat pentru EVZ liderul sindical Mihai Diculoiu.): BANII SALARIILOR PLATILOR COMPENSATORII NU SUNT LA MASA CREDALA. N-AU FOST NICIODATA LA MASA CREDALA SLO, BANII ACESTIA, NOI N-AM PRIMIT NIMIC SCRIS SI ACESTI BANI S-AU PRODUS LA APROAPE CINCI LUNI DE LA INTRAREA IN INSOLVENTA, CAND AM FOST NOI DISPONIBILIZATI.
Sute de foști angajați ai combinatului din Râmnicu Vâlcea sunt în pragul unei revolte după ce au afl at din fi șele fi scale pe 2013 că și-au primit integral plățile compensatorii promise de administratorul judiciar, când de fapt nu au încasat niciun leu.
În vara anului trecut, administratorul judiciar a promis salariaților de la Oltchim că cei care vor fi disponibilizați vor primi plăți compensatorii. Ca urmare a acestor asigurări, 60% dintre cei care au fost dați afară au plecat de bunăvoie.
Cu jalba-n băț
Până acum, oamenii nu au văzut niciun ban din zecile de mii de lei promise, însă s-au trezit că nu mai pot beneficia de protecție socială deoarece plățile compensatorii au fost înregistrate la Fisc. „Din acte rezultă că am încasat 79.000 de lei. În realitate eu n-am văzut un leu din acești bani”, spune Nicolae Burdoază, fost angajat de la Oltchim.
Bărbatul a trebuit să prezinte adeverință de venit pentru a putea beneficia de ajutor social. „Din cauza acestui act oficial, mi-a fost respins dosarul de ajutor social. Șase oameni trăim din venitul meu în completare, care este de 1.000 de lei“, adăugat vâlceanul.
Ca și alți foști colegi, el umblă de trei zile de la o instituție a statului la alta pentru a cere explicații. Ca să își facă dreptate, oamenii au angajat un avocat și au depus plângeri la DIICOT, acuzând conducerea Oltchim de fals în înscrisuri oficiale.
Cum s-a ajuns aici
La plecarea din companie, în actele muncitorilor au fost trecute, conform Codului Fiscal în vigoare, sumele ce urmează a fi încasate și de aceea au apărut ca venituri realizate în 2013. Numai că plățile urmau să fie efectuate către beneficiari la privatizarea combinatului, anunțată pentru 6 iunie 2014, sau atunci când vor exista resurse financiare suficiente, ele fiind înscrise la masa credală. „Ar fi trebuit să primească plățile compensatorii pe 14 iunie 2013, când au fost concediați, dar au acceptat ca sumele să fie înscrise la masa credală”, a declarat pentru EVZ liderul sindical Mihai Diculoiu.
Cu legea în mână
Pe de altă parte, președintele Uniunii Naționale a Practicienilor în Insolvență, Arin Stănescu, spune că nu ar fi trebuit ca Oltchim să le elibereze acele adeverințe de venit foștilor angajați. „Eu nu aș fi eliberat asemenea adeverințe. Până nu se vinde compania, despre ce plăți vorbim? Cât timp oamenii nu au încasat efectiv banii, cei de la Fisc nu trebuiau să considere plățile compensatorii ca venituri”, ne-a explicat Arin Stănescu.
Reprezentanții Oltchim spun că au respectat legea și că, dacă nu ar fi înregistrat acele venituri, la momentul privatizării, disponibilizații nu ar mai fi putut primi plățile compensatorii. (A contribuit Simona Tapalagă)
http://www.evz.ro/uploads/2014-05/anaf_2.jpg...
=====================================================================================
Legea 85/2006
Art. 3,
Al.7. prin creditor se intelege persoana fizica sau juridica care detine un drept de creanta asupra averii debitorului si care a solicitat, in mod expres, instantei sa ii fie inregistrata creanta in tabelul definitiv de creante sau in tabelul definitiv consolidat de creante si care poate face dovada creantei sale fata de patrimoniul debitorului, in conditiile prezentei legi. Au calitatea de creditor, fara a depune personal declaratiile de creanta, salariatii debitorului;
Al. 8. creditorul indreptatit sa participe la procedura insolventei este acel creditor care a formulat si i-a fost admisa, total sau in parte, o cerere de inregistrare a creantei sale pe tabelul definitiv al creantelor contra debitorului si care are dreptul de a participa si vota in adunarea creditorilor, inclusiv asupra unui plan de reorganizare judiciara admis de judecatorul-sindic, de a fi desemnati in calitate de membri ai comitetului creditorilor, de a participa la distributiile de fonduri rezultate din reorganizarea judiciara a debitorului sau din lichidarea averii debitorului, de a fi informat sau notificat cu privire la desfasurarea procedurii si de a participa la orice alta procedura reglementata de prezenta lege;
Al. 20. reorganizarea judiciara este procedura ce se aplica debitorului, persoana juridica, in vederea achitarii datoriilor acestuia, conform programului de plata a creantelor. Procedura de reorganizare presupune intocmirea, aprobarea, implementarea si respectarea unui plan, numit plan de reorganizare, care poate sa prevada, impreuna sau separat:
a) restructurarea operationala si/sau financiara a debitorului;
b) restructurarea corporativa prin modificarea structurii de capital social;
c) restrangerea activitatii prin lichidarea unor bunuri din averea debitorului;
Al. 21. categoria de creante defavorizate este prezumata a fi categoria de creante pentru care planul de reorganizare prevede cel putin una dintre modificarile urmatoare pentru oricare dintre creantele categoriei respective:
a) o reducere a cuantumului creantei;
b) o reducere a garantiilor sau a altor accesorii, cum ar fi reesalonarea platilor in defavoarea creditorului;
c) valoarea actualizata cu dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei, daca nu este stabilit altfel prin contractul privind creanta respectiva sau prin legi speciale, este mai mica decat valoarea la care a fost inscrisa in tabelul definitiv de creante;
Al. 22. prin program de plata a creantelor se intelege tabelul de creante mentionat in planul de reorganizare care cuprinde cuantumul sumelor pe care debitorul se obliga sa le plateasca creditorilor, prin raportare la tabelul definitiv de creante si la fluxurile de numerar aferente planului de reorganizare, si care cuprinde:
a) cuantumul sumelor datorate creditorilor conform tabelului definitiv de creante pe care debitorul se obliga sa le plateasca acestora;
b) termenele la care debitorul urmeaza sa plateasca aceste sume;
Decizia din data de 15.05.2013
Dispozitiile art.86 alin.6 din Legea nr.85/2006 privind procedura insolventei coroborat cu art.65 si 66 din Codul Muncii - republicat si art. 36 din Contractul Colectiv de Munca la nivelul S.C. Oltchim S.A.
Prevederile art.60 alin.2 din Codul Muncii- republicat si art.44 alin 2 din Contractul Colectiv de Munca la nivelul S.C. Oltchim S.A.
DECIDE:
Art. 6 - Prezenta decizie isi produce efectele de la data comunicarii sale.
CONTRACTUL COLECTIV DE MUNCA:
Art. 37.
Toate drepturile banesti cuvenite salariatilor se platesc inaintea oricaror obligatii banesti ale societatii.
Art. 38.
Al.1. In caz de faliment sau lichidare judiciara, salariatii au calitatea de creditori privilegiati, drepturile lor banesti urmand sa fie platite integral inainte de a-si revendica cota parte ceilalti creditori.
Al.2. Salariatilor li se va comunica in scris, pe baza de cerere scrisa adresata serviciului Financiar, dovezile eventualelor retineri legale efectuate.
ATENTIE! PLATILE SALARIALE ALE TUTUROR, SALARIATI SI DISPONIBILIZATI (PLATI SALARIALE COMPENSATORII) = > CREDITORI PRIVILEGIATI. ANGAJATORUL ACHITA URGENT!!!
Art. 39
Al.2. Intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului.
Ceea ce a comunicat si ITM la solicitarea noastra:
".... art.166 alin4 din aceeasi lege "intarzierea nejustificata a platii salariului sau neplata acestuia poate determina obligarea angajatorului la plata de daune-interese pentru repararea prejudiciului produs salariatului."
CITITI BINE ACEST ACT, UN AVOCAT BUN ISI DA SEAMA DE TERMENE CARE EXISTA. ACESTE TERMENE N-AU FOST RESPECTATE SI NICI COMPLETATE (PUSE IN APLICARE) PENTRU CA SA PRIMIM BANII NOSTRI PLATI SALARIALE, CREDITOR PRIORITAT LA PLATA DIN CONTUL DESCHIS FIIND PRIMUL PLATIT SALARIATII (PLATI SALARII COMPENSATORII DISPONIBILIZATI SI ANAGAJATI) http://www.oltchim.ro/uploaded/2013/hotarare%20insolventa_%20legalizata.pdf