Salvati OLTCHIM si ARPECHIM!
Musafir |
/ #2871 gameover2013-04-05 15:10Ca sa va iasa din cap Arpechim Companiile petroliere din Europa vor închide 10 rafinării până în 2020, reprezentând aproximativ 10% din numărul total de unităţi din regiune, pe fondul scăderii cererii pentru carburanţi la minimul ultimilor 19 ani, potrivit unei analize Bloomberg. Dintre cele 104 rafinării din Europa, 10 vor fi închise permanent până în 2020, în ţări precum Franţa, Italia şi Cehia, potrivit directorilor din industria rafinării de petrol intervievaţi de Bloomberg. Agenţia Internaţională pentru Energie, cu sediul la Paris, anticipează pentru acest an o nouă scădere a consumului de petrol, pentru cel de-al cincilea an consecutiv, la cel mai redus nivel din 1994. Două treimi dintre rafinăriile din Europa au încheiat anul 2011 cu pierderi, potrivit companiei britanice Essar Energy, care deţine a doua rafinărie din Marea Britanie după capacitatea de producţie. "Strict din punctul de vedere al scăderii cererii din Europa, ar trebui să se închidă în fiecare an o rafinărie mare sau două mai mici. Iar acest scenariu nu ia în calcul impactul negativ al rafinăriilor mai competitive din alte regiuni", comentează pentru Bloomberg David Wech, director la compania de consultanţă JBC Energy din Viena. Profitul obţinut de companiile petroliere europene din producţia de carburanţi este în scădere puternică, pe fondul creşterii cu 50% în ultimii 3 ani a exporturilor de motorină din Statele Unite, scăderii cererii la export pentru carburanţi produşi în Europa, precum şi perioadei îndelungate de stagnare economică şi recesiune din zona euro. Marjele medii de câştig în industria rafinării au scăzut recent la 7 dolari pe baril, faţă de aproximativ 20 de dolari pe baril în anul 2008, potrivit datelor Bloomberg. Pierderile sunt accentuate de structura industriei europene a rafinării. Majoritatea rafinăriilor petroliere de pe continent sunt echipate în principal pentru producţia de benzină, deşi motorina domină piaţa europeană, reprezentând 75% din cererea de caburanţi. Totodată, în timp ce aproximativ jumătate din rafinăriile europene au fost construite după cel de-Al Doilea Război Mondial, uzinele construite în ultimii ani în Orientul Mijlociu şi Asia lucrează mai eficient, prelucrând petrol mai ieftin în carburanţi cu valoare adăugată ridicată. Arabia Saudită, cel mai mare producător de petrol din lume, are în construcţie 3 rafinării, fiecare de mărimea unităţii Shell de la Pernis, Olanda, cea mai mare rafinărie din Europa, cu o capacitate de prelucrare de 400.000 de barili pe zi. "Noile rafinării din Orientul Mijlociu şi India strălucesc, sunt frumoase, dispun de cea mai nouă tehnologie. Sunt de talie mondială, la scară mondială", consideră Volker Schultz, directorul general al Essar Oil, care operează rafinăria de la Stanlow, una dintre cele mai mari din Marea Britanie, situată în apropiere de Liverpool. Rafinăriile din Statele Unite au acces la petrol şi gaze naturale mai ieftine, în timp ce companiile din Rusia beneficiază de taxe mai reduse la export, spune Schultz. Agenţia Internaţională pentru Energie estimează că cererea de petrol va scădea în Europa în acest an la 13,6 milioane barili pe zi, faţă de 15,4 milioane barili pe zi în 2008. Din anul 2008, capacitatea de rafinare din nord-vestul Europei a scăzut într-un ritm similar cu declinul cererii. În regiunea Mării Mediterane, scăderea consumului a fost mai abruptă faţă de ritmul în care companiile au reuşit să reducă producţia. Anul trecut, grupul Petroplus Holding, înregistrat în Elveţia, a intrat în faliment şi a închis rafinăria Coryton din Marea Britanie. Petroplus şi alte companii independente de rafinare au cumpărat unităţi vândute în ultimii ani de marile companii petroliere, precum BP şi Shell, care şi-au redus expunerea pe industria europeană a prelucrării de petrol. În Italia, cererea pentru motoriună a scăzut în februarie la cel mai redus nivel din ultimii 10 ani, ceea ce va conduce probabil la închiderea unor rafinării, potrivit analiştilor şi companiilor. Un analist de la Bank Zachodni consideră că rafinăria de la Mantova, Italia, deţinută de grupul ungar MOL, se numără printre unităţile cu şanse să fie închise în curând. Reprezentanţii MOL au afirmat pentru Bloomberg că grupul nu intenţionează să închidă vreo rafinărie şi a început un proiect de eficientizare. Petroplus a închis rafinăria de la Petit Couronne, Franţa, pentru care încearcă să găsească un cumpărător. Multe rafinării franceze riscă să fie închise permanent, potrivit unui sondaj realizat de Bloomberg în rândul analiştilor şi executivilor din industria rafinării. Deoarece concurează pe aceeaşi piaţă, cu o cerere redusă pentru benzină, rafinăriile Total de la Feyzin şi La Mede, unitatea Exxom Mobil de la Fos sau uzina Lavera, deţinută de Total şi Ineos Group Holdings riscă să dispară. Reprezentanţii Exxon şi Ineos au refuzat să comenteze informaţiile. Total a precizat că nu va închide nicio rafinărie până în 2015, după cum a promis în 2010, când a decis să renunţe la rafinăria de la Dunkirk, Marea Britanie. Europa de Est dispune de asemenea de o capacitate prea ridicată de rafinare faţă de evoluţia cererii, mai multe unităţi din regiune operând deja la rate reduse de utilizare, afirmă David Wech de la JBC Energy Viena. |
|
Reclamă petiție
Promovați aici
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Cu mare păcat, Diana nu are posibilitatea de a-și cuprinde fetele și de fi cu ele, fetele sunt cu tatăl lor, inconștient, ocupă o poziție contra mamei, abdicatele' sunt protejate de un agresor familiar, dar pe de altă parte sunt postate public, vizate, nu frecventează școala, și au devenit subiect de discuție pentru o țară întreagă. E clar că acelei femei nu îi pasă de viitorul fetelor, se folosește de naivitatea lor pentru a se răzbuna. Copii sunt buni, cu o vorbă dulce și câteva bomboane îi ma...
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
IUS-Lubrifin - parcul din inima Brașovului. Cerem Consiliului Local demararea unui referendum. Semnează petiția!
1700 Creat: 2024-11-02
Zbor direct Geneva GVA - Chișinău RMO
1232 Creat: 2024-10-17
RECUNOAȘTEREA SCAUNULUI ÎMPIEDICAT AL LUI BENEDICT AL XVI-LEA ȘI CONVOCAREA CONCLAVULUI
16852 Creat: 2023-10-23
Dreptate pentru Diana Iovanovici Șoșoacă
8596 Creat: 2024-10-07
Metrou in Chiajna, Militari Residence
242 Creat: 2024-10-27
Opriti activitatea gropii de gunoi Vidra Sintesti
1462 Creat: 2024-10-18
Anularea Licenței Medicului Andonii Marin pentru Declarații Inacceptabile
387 Creat: 2024-10-27
Semanturi pentru participarea Dianei Ivanovici Sosoaca la Prezidentiale.
3214 Creat: 2024-10-05
Lăsați-ne să învățăm! Homeschooling în România
7203 Creat: 2024-10-08
Fluidizarea traficului în zona Baciu-Cluj-Napoca prin introducerea de autobuze școlare
327 Creat: 2024-10-18
Protejarea animalelor din Făgăraș: Solicităm montarea camerelor de supraveghere pe Strada Castanului
52 Creat: 2024-11-05
Desființarea Scuarurilor Rutiere tip bordură de pe DN1 - Stop Accidentelor și Tragediilor!
2090 Creat: 2024-09-25
Anulare C.N.P. !!! Suntem ființe vi, nu persoane fizice !!
3247 Creat: 2024-07-25
PROFESORII O SUSȚIN PE MAIA SANDU
403 Creat: 2024-10-24
Petitie către Guvernul României și Camera Deputaților: Casei Naționale de Asigurări de Sănătate (CNAS) pentru Sprijinirea Bolnavilor de Diabet mellitus Tip 1 și Tip 2
109 Creat: 2024-10-21
Liderul fandomului Blue Lock din Bârlad
32 Creat: 2024-10-29
DREPTATE PENTRU DIANA SOSOACA - STOP ABUZURILOR SI CORUPTIEI DIN ROMANIA
1395 Creat: 2024-10-07
Petiție pentru introducerea unui mijloc de transport pe ruta Ianoșda - Homorog - Salonta!
26 Creat: 2024-10-31
Oprirea ocuparii spatiului verde din Parcul Nordic cu locuri de parcare si statii de incarcare
24 Creat: 2024-11-01
Eduard trebuie interzis de urgenta in toate fabricile de tigari
22 Creat: 2024-10-31
Petitieonline.com
Punem la dispoziția dvs. găzduirea gratis a petițiile online. Aveți posibilitatea să publicați petiții online la un nivel profesional folosind serviciile noastre dedicate. Petițiile noastre se regăsesc în mass media în fiecare zi. Publicarea petițiilor prin intermediul serviciilor noastre oferă impact și vizibilitate către publicul larg cât și către persoane ce au putere de decizie