Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Topicul de discuție a fost creat automat pentru petiția Revizuire barem proba romana EN 2012, sesiunea 25 iunie 2012
Musafir |
#5401 Re: Re:2012-06-26 23:58In plus as fi vrut sa arat si faptul ca unii pe-aici sunt de-o rautate crasa (si de partea subiectivei si de cea a predicativei). In mod normal, dupa cum ai interpreta fraza la un moment dat (fara a lua considerentul semantic, tocmai din pricina emotiilor si a subiectului care pare unul simplu la prima vedere), poti s-o interpretezi si ca fiind subiectiva subordonata, dar si predicativa. Recunosc asta, nu spun ca e batut in cuie "subiectiva", dar in actualul context, luand in considerare si intelesul frazei, pana la urma se poate ajunge doar la subiectiva. Imi pare rau pentru cei care au pus predicativa si au gandit exact la fel cum am enuntat mai sus (presupun ca este nevoie din nou sa spun ca nu sunt in a VIII-a si nici nu am dat acest examen), pana la un punct, pana cand din cauza unor considerente mult prea profunde si lasand loc interpretarii pentru un subiect care ar fi trebuit sa fie mediu, acestia au incurcat putin lucrurile. In rest, nu ma rabd sa nu spun ca daca nu s-ar face atata tevatura aiurea (presupun ca vom vedea si pancarte cu subiectiva si predicativa in urmatoarele zile), mult mai bine ar fi. Hai sa ne sustinem punctul de vedere fara a fi prea entuziasmati si sa acceptam si varianta ca poate, odata, noi astia "perfecti" am gresit si ca poate "incompetentii din Minister", care s-au chinuit o vreme sa faca, sa verifice si sa ras-verifice subiectul, chiar l-au verificat si chiar subiectiva ar fi raspunsul corect, desi interpretari diferite se pot face. Numai bine. |
syl |
#5402 Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:00Nu sunt depunctati ...modul de corectare este legea "tot sau nimic" care , de multe ori este ca sa zic asa ...paguboasa ....pur si simplu , NU SE PUNCTEAZA , asta este dezavantajul testelor grila ....o mare porcarie , de fapt |
Musafir |
#5403 Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:01Am dat un oarecare raspuns la #5401 . Consider ca cei care au ales predicativa nu sunt cu nimic mai neinteligenti decat cei care au ales subiectiva (si au si o explicatie coerenta pentru alegerea facuta), ci au mers exact pe acelasi rationament pana la un punct, in care se putea interpreta. Interpretarea aceasta, insa, poti s-o eviti daca mergi dupa considerentele semantice (adica fraza sa isi pastreze acelasi inteles si dupa ce o constrangi), moment in care subordonata putea sa fie doar subiectiva. In mod normal, subiectul acesta nu ar fi trebuit sa apara aici, dupa cum am mai spus-o. O seara placuta. |
syl |
#5404 Re: Re: Re:2012-06-27 00:05BRAVO ! |
Musafir |
#5405 Re: Re: Re:2012-06-27 00:05Nu este nimeni perfect. Luptam pentru copiii nostri, daca pentru noi nu mai avem sperante. Le reprezentam drepturile asa cum este normal. Si tu esti de acord cu faptul ca subiectul este interpretabil. Este incorect sa oferi o solutie batuta in cuie unei probleme "interpretabile". In cel mai rau caz, punctezi argumentele raspunsului si nu raspunsul in sine. |
Maria |
#54062012-06-27 00:06Am gasit pe net informatii ca inspectoratele scolare din judetele Cluj si Salaj au ales, prin reprezentantii lor, sa puncteze ambele variante (b si c). Daca cineva poate confirma, va rog sa o faceti. Trebuie actionat in acelasi fel la nivelul intregii tari. |
Musafir |
#5407 Re:2012-06-27 00:08da, adevarat. |
syl |
#5408 Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:09Asta este baremul ...am dat raspunsul la nr.5402 .....cu mentiunea ca , corectarea de tip grila este o prostie , ca nu in felul acesta se vad cunostintele nimanui care da un examen |
Musafir |
#5409 Re:2012-06-27 00:09pe adevarul |
Musafir |
#5410 Re: Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:11da, syl. mai ales la "limba si literatura romana". |
Musafir |
#5411 Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:13In unele fraze este interpretabil. Aici au lasat loc unei interpretari, tocmai pentru ca aceasta interpretare nu prea poate sa fie facuta, pastrand in acelasi timp si intelesul frazei. Consider ca subiectul este mult prea greu pentru clasa a VIII-a (eu cand am dat examenul, s-a dat ceva mult mai simplu, ceva care era un fel de "capcana" pentru cei care se aruncau, dar care pana la urma se dovedea ceva care e clar). Aceste considerente de tipul intonatiei si al intelesului nu prea au fost facute in scoli, sau au fost trecute cu vederea tocmai datorita faptului ca probabil nu se vor face. (Cu ocazia asta, precizez ca eu in a VIII-a le-am facut cat de cat, dar, pentru ca Ministerul schimba de la an la an planul scolar, profesorii nu mai pot sa le faca in mod serios si pe acestea, nemaiavand timp sau avand de predat alte lucruri mai importante, care poate chiar ar putea folosi. Pe scurt, nu cred ca cineva s-a gandit ca se va da o problema de semantica a frazei). Cum a zis cineva mai sus, intrebarile astea au doua taisuri: le poti nimeri, dar poti sa le gandesti si mult si bine si sa le gresesti din pricina unor prostii precum semantica sau intonatia, care nu au fost nici macar amintite pe parcursul clasei a VIII-a. Faptul ca celor care au ales predicativa li se pare logica predicativa, nu este un lucru rau, fiindca doar un pas mai ar fi trebuit sa faca si erau la raspunsul corect, sa ia in seama si faptul ca o contragere de tipul "Jenanta este dificultatea" nu are acelasi sens cu fraza. In rest, sper sa se descurce maine la Matematica! |
Musafir |
#54122012-06-27 00:13de ce inspectoratele scolare din judetele Cluj si Salaj pot accepta ambele variante? cine comite o ilegalitate? ei sau restul tarii? sa se respecte un barem NATIONAL la un examen NATIONAL. Este clar predicativa! |
Musafir |
#5413 Re:2012-06-27 00:13Despre acest lucru vom afla mai multe maine. La ora aceasta cred ca trebuie ca cei care au examen maine sa mearga sa se odihneasca, parintii lor la fel. Mai bine vorbim maine, dupa examenul de la matematica. Sper sa nu ne dea celebrul Minister mai multe motive de discutat pe forum. Odihniti-va bine ca nu se stie ce va fi maine. Noapte buna! |
Musafir |
#54142012-06-27 00:16Din cine este formata Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi-Învăţământ Preuniversitar, cea care NU sustine aceasta petitie?! Interesele cui le reprezinta? |
Musafir |
#5415 Re: Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:17"Ceea ce ma jeneaza" are aici sensul evident "ceea ce ma deranjeaza". prin urmare nu "jenanta" este rasfoirea ci "deranjanta". Dar cum suna "Jena este dificultatea rasfoirii" ? Suna mai bine? :) |
Musafir |
#54162012-06-27 00:17Daca cineva din Cluj ne confirma ca s-a luat aceasta hotarare la nivelul judetului, atunci e foarte probabil sa se accepte in toata tara. Doar e Evaluare Nationala, nu fiecare corecteaza aiurea. nu pot fi tratati diferit elevii doar pentru ca locuiesc in judete diferite. Clujul e un mare centru universitar, deci are prestanta. Exemplul sau il vor lua toate judetele. As vrea sa confirme cineva, cel mai bine un profesor |
syl |
#5417 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:17La orice se da un examen |
syl |
#5418 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:18nicidecum |
Musafir |
#5419 Ar trebui sa puncteze ambele variante2012-06-27 00:33Marina Rădulescu Sala, cercetător la Institutul de Lingvistică “Iorgu Iordan” ... spune tranşant că, potrivit baremului dat de Ministerul Educaţiei, subiectul îi dezavantajează pe elevii buni. “Contextul este ambiguu. Copiii care au gândit la nivelul clasei a IV-a au scris că e subiectivă, iar cei care au gândit la nivelul olimpicilor au spus că e predicativă”,spunea aceasta. Fraze asemănătoare sunt date drept predicative atât în “Gramatica limbii române”a academicianului Ion Coteanu, cât şi de “Gramatica Academiei”. Dar cum ar fi analizată o astfel de frază, ţinând cont de cunoştinţele de gramatică acumulate până la finalul clasei a VIII-a? Ca la matematică, unde proba adunării este scăderea, şi în sintaxa frazei, pentru a verifica dacă tipul de subordonată este corect numit, se poate face transformarea subordonatei respective într-o parte de propoziţie cu aceeaşi funcţie la nivelul propoziţiei. Astfel, când se face contragerea subordonatei “Ceea ce mă jenează”, obţinem, prin logică gramaticală (cf. Gramatica Academiei, editura Academiei Române, Bucureşti, 2005), adjectivul “jenantă”, din verbul “jenează”, nu substantivul “jena”, aşa cum au susţinut unii profesori. Astfel se păstrează nealterat sensul enunţului: “Jenantă este dificultatea răsfoirii.” Se continuă cu analiza sintactică: Cine este? (întrebarea subiectului) Răspuns: dificultatea (subiect), Cum este? (una dintre întrebările numelui predicativ) Răspuns: jenantă (nume predicativ). Ţinând cont de cele de mai sus, subordonata “Ceea ce ma jenează” este Predicativă. Citiţi mai mult: Când „Ceea ce mă jenează” nu este „jenant” - Opinii EVZ > EVZ.ro http://www.evz.ro/detalii/stiri/cand-ceea-ce-ma-jeneaza-nu-este-jenant-988926.html#ixzz1yyXdtj5t EVZ.ro |
Parinte |
#5420 CLUJ SI SALAJ2012-06-27 00:34Cinste lor, oameni cu adevarata coloana vertebrala care au apreciat pregatirea si rasplata elevilor din judetele lor ca fiind mai importanta decat un idiot de barem facut de incopetentii din comisie si un ministru care nu poate schmba regulile in timpul jocului, dar recunoaste ambiguitatea subictului. BRAVO LOR! Poate mai vin si alte inspectorate cu asemenea vesti |
Musafir |
#54212012-06-27 00:35Eu cred ca aceste subiecte sunt facute de profesori universitari, care au uitat ca au fost elevi...Limbajul academic pe care il folosesc in enunturi,le recomand sa-l foloseasca cu studentii lor. Nu fac decat sa mutileze psihic si fizic ( datorita ghiozdanelor exagerat de grele) tanara generatie, sa distruga increderea in ei...Cum spunea si Einstein, examenele sunt pentru ati demonstra ca nu stii nimic...nu iti dezvolta creativitatea, imaginatia... |
Musafir |
#5422 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2012-06-27 00:39Am spus in prima postare ca nu suna bine, si nu are sensul dorit, dar si aici este subiect. Corect si din punct de vedere semantic ar fi fost "Motivul jenei este dificultatea rasfoirii", fiindca din cauza dificultatii rasfoirii este jenat autorul. |
Parinte |
#5423 Re:2012-06-27 00:39Stiu doar numele presedintei Mihaela Gunea, dar mai multe nu. |
Ostap Bender |
#5424 E subiectiva!2012-06-27 00:41Nota 10 e pentru elevii destepti, de exceptie. Intotdeauna se face diferenta printr-un exercitiu mai dificil. Subiectele si baremele sunt corecte. Propozitia cu pricina este clar subiectiva. Nu pot fi corecte doua variante! Inlocuiti predicatul cu altul si deja suna mai clar: "Ceea ce ma jeneaza este neplacut." ("ASTA este neplacut.") sau "Ceea ce pe mine ma jeneaza altora le place." etc. |
Parinte |
#5425 Re: Re: Re: Re: Re:CEDO2012-06-27 00:46#5386: electricos - Re: Re: Re: Re: Sunt părinte de copil "predicativ". Propun tuturor părinţilor cu copii afectaţi de acest subiect şi de barem să ne organizăm într-o asociaţie şi să dăm în judecată statul român la CEDO. Propun să cerem daune de 100000 euro pentru fiecare copil. I-am putea primi peste 3-4 ani şi ar fi un ajutor pentru nişte studii superioare la o facultate dintr-o ţară civilizată Mi-a trecut si mie prin cap asta, daca nu reusim sa schimbam baremul, DA este singura solutie prin care ne putem rasplati copii furati cu atata batjocura, eu una am sa merg pana in panzele albe |
|
DEMISIA IOHANNIS ȘI JUDECATORI CCR
Ilie Bolojan – președintele de care România are nevoie!
SUNT FEMEIE ȘI AM DEMNITATE, SUSȚIN DIANA GUDIMA!
Mariti amenda pentru taierea copacilor din Bucuresti
Suspendarea celor 9 judecatori ai CCR
Repararea Căii Ferate Bârlad - Chiraftei
Doriți să schimbați ceva?
Schimbarea nu se întâmplă dacă tăceți. Autorul acestei petiții a luat atitudine și a acționat. Veți face la fel? Porniți o mișcare socială creând o petiție.
Creeați propria dumneavoastră petițieAlte petiții care v-ar putea interesa
Ilie Bolojan – președintele de care România are nevoie!
6643 Creat: 2025-03-05
Susține Educația Teatrală și disciplina ARTE în licee!🎭
2433 Creat: 2025-02-04
Convinge-l pe Ilie Bolojan sa candideze la Președintia României
1247 Creat: 2025-03-02
Sustinerea educatiei muzicale, a corepetitiei si a jazzului instrumental in noile Planuri Cadru liceale
1234 Creat: 2025-03-04
Repararea Căii Ferate Bârlad - Chiraftei
382 Creat: 2025-03-06
O a doua sansa: GRATIERE 2025
9564 Creat: 2025-02-03
SǍ LE OFERIM TINERILOR OPORTUNITATEA DE A STUDIA LIMBILE CLASICE!!!
130 Creat: 2025-03-06
PETIȚIE PENTRU CANDIDATURA LUI ILIE BOLOJAN LA PREȘEDINȚIA ROMÂNIEI
111 Creat: 2025-03-03
Pentru implementarea unor măsuri urgente de siguranță rutieră pe DN7, în zona Școlii și Liceului din comuna Tărtășeşti, Judeţul Dâmbovita
126 Creat: 2025-02-16
Petiție pentru instituirea unei rute de transport interurban cu autobuz, care să asigure legătura directă între vilele Trușeni (Î.P.Alfa Agro,Î.P. Valea Salcîmilor,Î.P. Bostancea,etc) și mun. Chișinău
61 Creat: 2025-03-05
Calin Georgescu-Eliminarea din cursa prezidențială
60 Creat: 2025-02-18
Nu depreciați limba și literatura română! Nu descalificați materna!
1252 Creat: 2025-02-25
Modificarea traseului aplicativ M.A.I.
71 Creat: 2025-03-05
Petitie către Curtea Constituțională a României Subiect: Menținerea în cursa prezidențială a domnului Călin Georgescu
29831 Creat: 2024-11-28
Stop ajutor financiar și militar către Ucraina!
123 Creat: 2025-03-03
Încadrarea în condiții speciale de muncă
560 Creat: 2025-02-20
Cerem menținerea liniei de zbor directe Nisa-Cluj | Demande de maintien du vol direct Nice-Cluj
828 Creat: 2023-08-20
Susține inițiativa primarului Boaghi Leonid cu privire la reparația capitala a unei porțiuni de drum G82.2 de 500 metri din satul Sireți
123 Creat: 2024-11-29
Schimbăm Constituția, eliminăm corupția!
30 Creat: 2025-03-04
Memoriu profesori suplinitori calificați
248 Creat: 2025-02-25